Legume&Fructe-Informatii-Ananasul

Descriere

Ananasul este o plantă tropicală originară din America, tolerantă la secetă, care creşte până la 5-8 metri în înălţime. Planta produce mai multe fructe lungi, ovale în fiecare sezon, din martie până în iunie.

Fructul de ananas,aşa cum îl ştim noi de la piaţă este, de fapt, o combinaţie (o aglutinare) de fructe produse de mai multe flori alăturate.
Pulpa sa este suculentă şi cărnoasă, cu tulpina care serveşte ca un miez fibros de sprijin. Exteriorul este dur, cu mici solzişori ce pot fi de culoare verde închis, galben, portocaliu-galben sau roşu atunci când fructul este foarte copt. Pulpa poate varia ca şi culoare de la alb-crem la galben şi are un amestec de gust dulce şi o aromă bogată.

Ananasul este inclus în rândul plantelor medicinale datorită calităţilor fructului său, care are numeroase efecte benefice asupra sănătaţii.
Beneficii:

Ananasul este ușor de digerat și este bogat în fibre și apă.  Conține puțini carbohidrați și foarte puține calorii, ceea ce face ca acest fruct să fie  ideal în dietele low-carb. Bromelaina conținută de acesta aduce o mare gamă de beneficii pentru sănătate.

Ajută împotriva inflamării articulațiilor și conduce la tratarea și reducerea durerilor musculare.

Ajută la digestie și la absorbția proteinelor în mușchi.

Ananasul are rol antioxidant și sprijină sistemul imunitar

Vitamina C, conținută de ananas,  este principalul antioxidant solubil în apă al organismului, protejând toate zonele apoase ale corpului împotriva radicalilor liberi, care atacă și aduc daune celulelor. S-a dovedit faptul că radicalii liberi ajută la dezvoltarea plaăcii aterosclerotice, conduc la apariția bolilor de inimă pe fond diabetic, cauzează spasmele de pe căile respiratorii care produc crizele de astm, deteriorează celulele colonului și produc celule cancerigene .

Ananasul este bogat în complexul de vitamine B

Pe lângă mangan, magneziu și potasiu, ananasul conține și cupru și multe vitamine B (tiamină, piridoxină și riboflavinaă). Complexului de vitamine B: ajută împotriva depresiei, anxietății, oboselii, bolilor de inima, sindromului premenstrual si problemelor legate de piele.

Datorită conţinutului de betacaroten, ananasul reduce cu până la 35% riscul afecţiunilor oculare, cum ar fi degenerescenţa maculară a retinei, ce reduce abilitatea de a citi sau de a recunoaşte chipurile.

Ananasul este un bun protector hepatic

Ananasul stimulează secreția biliară a ficatului și ajută în metabolismul grăsimilor și colesterolului. Ananasul este considerat un bun tonic hepatic, fiind un aliment indicat în perioadele de suprasolicitare, perioade care uzează ficatul.

Vă astept săptamâna viitoare cu informaţii despre alt fruct/legumă.

Legume&Fructe-Informatii-Vanata

 

Informatii:

 

Vanata este o adevarata hrana pentru creier

Vinetele contin un fitonutrient numit nasunin care protejeaza membranele celulelor impotriva radicalilor liberi. In testele efectuate pe animale s-a descoperit ca nasuninul protejeaza lipidele din membranele celulelor creierului.

Sursa importanta de antioxidanti

Potrivit cercetarilor, vinetele sunt bogate in comsupi fenolici. Acestea actioneaza precum antioxidantii, protejand impotriva stresului oxidativ, a infectiilor cauzate de bacterii si ciuperci.

Vanata are proprietati antimutagenice (anti-cancer), antimicrobiene, anti LDL (colesterol „rau”) si antivirale datorita continutului de acid clorogenic.

Benefica pentru sistemul cardiovascular

In testele efectuate pe animale s-a demonstrat ca sucul de vanata a micsorat colesterolul si a relaxat peretii vaselor de sange, imbunatatind circulatia sangvina. Lucrul acesta a fost posibil datorita nasuninului si a fitonutrientilor din vinete.

Protejeaza impotriva radicalilor liberi

Excesul de fier mareste producerea de radicali liberi si este asociat cu riscul aparitiei bolilor de inima si a cancerului. In perioada menstruatiei femeile pierd fier si riscul este scazut in cazul lor. Mai expuse sunt in perioada de dupa menopauza.

Nasuninul este un chelator de fier ceea ce inseamna ca protejeaza impotriva formarii radicalilor liberi, previne distrugerea membranelor celulelor, a aparitiei cancerului si a artritei reumatoide.

 

Vă astept săptamâna viitoare cu informaţii despre alt fruct/legumă.

Fructe&Legume-Informatii-Portocala


 

Beneficii:

Reduce hipertensiunea arteriala si colesterolul
Cea mai importanta substanta activa este hesperidina care are un rol semnificativ in reducerea hipertensiunii arteriale, a colesterolului „rau” si are proprietati antiinflamatorii. Ea este prezenta in coaja de portocala si in pielita care inveleste miezul. Un truc pe care il poti aplica este sa razi coaja de portocale si sa o folosesti la asortarea salatelor, in ceai, iaurt, supe, terci de ovaz sau orez pentru a te bucura de beneficiile pe care le aduce.

Intareste sistemul imunitar
Vitamina C este vitala pentru un sistem imunitar puternic. Principalul rol al acestuia este sa ne protejeze de boli, de aceea portocalele fac bine in diverse afectiuni: raceli, gripa, infectii recurente la nivelul urechii, etc. Datorita numeroaselor beneficii aduse de vitamina C, nu este de mirare ca expertii au asociat-o cu un risc scazut de deces din cauza cancerului si a problemelor cardiovasculare.

Previne osteoporoza
Un pahar de suc de portocale te va ajuta sa impedici scaderea masei osoase si, implicit, sa previi osteoporoza, informeaza un studiu recent realizat de cercetatorii americani. “Aceasta este o problema cu care se pot confrunta barbatii in varsta, deoarece nivelul de testosteron scade odata cu inaintarea in varsta”, sustine dr. Farzad Deyhim, expert in nutritia umana si animala si coordonatorul cercetarii. Experimentul a cuprins 3 categorii de soareci: cei care nu au intampinat o schimbare in dieta lor, cei tratati cu suc de portocale si cei tratati cu suc de grepfrut (in fiecare dimineata administrandu-le suc proaspat cu bicarbonat de sodiu pentru a reduce aciditate). In urma experimentului, expertii au remarcat o crestere a densitatii osoase. “Exista peste 400 de substante active in citrice, insa trebuie sa stabilim clar care dintre ele aduce acest beneficiu”, explica expertii.

Suc de portocale, nu suplimente de vitamina C
Suplimentele de vitamina C nu asigura aceleasi efecte benefice precum sucul proaspat de portocale, arata rezultatele unui studiu efectuat de cercetatorii italieni si publicat in Jurnalul Britanic de Nutritie. Experimentul a urmarit 7 subiecti carora li s-a dat sa consume fie suc de portocale rosii (cu un continut de 150 mg vitamina C), fie apa fortificata cu vitamina C, fie apa fara vitamina C. Dupa analiza mostrelor de sange, rezultatele au aratat ca numai in cazul persoanelor care au consumat suc de portocale au existat efecte benefice.

Are proprietati anticancerigene
In urma mai multor studii efectuate s-a constatat ca anumiti compusi din portocala sunt eficienti in lupta impotriva cancerului esofagian, orofaringian (cancer al gurii si gatului), cat si stomacal. Cercetatorii au constatat ca riscul de aparitie a acestor tipuri de cancer este cu 40-50% mai redus.

Protejeaza inima
Organizatia Mondiala a Sanatatii a informat intr-un raport ca o dieta in care sunt incluse multe citrice are rolul de a proteja inima de bolile cardiovasculare datorita continutul ridicat de folati, potasiu (care reduce hipertensiunea arteriala, protejeaza inima de atacurile de inima si tulburarile de ritm cardiac) si vitamina C. O portie de fructe sau legume reduce riscul unui atac de inima cu 4%, iar daca marim numarul portiilor la 5-6 pe zi cu atat creste si protectia oferita, ajungand pana la 19%.

Efecte pozitive in Alzheimer, Parkinson, diabet, scleroza multipla
S-a constatat ca citricele aduc beneficii in numeroase afectiuni precum: Alzheimer, Parkinson, artrita, astm, degenerescenta maculara, diabet, scleroza multipla, holera, gingivita, functionarea optima a plamanilor, cataracta, colita ulcerativa si maladia Crohn. De asemenea, ajuta la prevenirea obezitatii. In prezent, cercetatorii studiaza rolul pe care-l pot avea in stimularea si buna functionare a creierului.

Sunt bogate in fibre
O portocala asigura 12,5% din necesarul zilnic de de fibre, reducand astfel nivelul colesterolului si prevenind aparitia aterosclerozei. De asemenea, ele sunt o gustare sanatoasa pentru diabetici deoarece tin sub control glicemia, iar fructoza impiedica cresterea nivelului de zahar din sange. Functioneaza si in cazul persoanelor care sufera de sindromul colonului iritabil, diminuand problemele cu constipatia sau diareea.

Impiedica formarea pietrelor la rinichi
Daca te confrunti cu aceste probleme, ai solutia la indemana: bea suc de portocale! Un studiu publicat in British Journal of Nutrition informeaza ca femeile care consuma 1/2 – 1 litru de suc de portocale, grepfrut sau mere in fiecare zi isi reduc semnificativ riscul de a face pietre la rinichi.

Previne aparitia ulcerului si a cancerului stomacal
Potrivit specialistilor, o portocala pe zi tine ulcerul. Un studiu recent publicat in Journal of the American College of Nutrition si efectuat pe un esantion de 6000 de adulti arata ca un pahar cu suc de portocale pe zi previne aparitia ulcerului gastric. De aceea, se recomanda o dieta cu alimente bogate in vitamina C pentru a impiedica dezvoltarea infectiilor cu Helicobacter pylori (bacteria care ne imbolnaveste stomacul).

Are grija de sanatatea sistemului respirator
Consumul alimentelor bogate in beta-criptoxantina, un carotenoid pe care il gasim in special in portocale, porumb, dovleac, papaya, ardei rosu si piersici poate sa scada riscul de aparitie a cancerului pulmonar. Un studiu efectuat in 2003 pe un esantion de 60.000 de adulti care au consumat alimente bogate in acest carotenoid arata ca riscul de cancer pulmonar este cu 27% mai scazut.

Protectie impotriva artritei reumatoide
Un pahar cu suc proaspat de portocale consumat zilnic scade semnificativ riscul de a dezvolta artrita reumatoida, potrivit informatiilor publicate in Jurnalul American de Nutritie Clinica.

 

Vă astept săptamâna viitoare cu informaţii despre alt fruct/legumă.

Fructe&Legume-Informatii-Avocado

avocado-un-fruct-plin-de-beneficii-1

Avocado:

 

 

     Părerile sunt împărţite: unii îl consideră fruct, alţii legumă. Indiferent de ce parte a baricadei vă aflaţi, important de ştiut e faptul că e extrem de bogat în nutrienţi, sănătos şi hrănitor.

    Avocado e fruct, deși mulți îl tratează ca pe o legumă. Oricum, avocado este un aliment cu o aromă deosebită, fiind bogat în vitamine (conține 13 vitamine: A, C, D, E, K, E și 8 tipuri de vitamina B, inclusiv B6, B12 și acid folic), precum și alte elemente nutritive (potasiu, luteină, antioxidanți, grăsimi monosaturate).

Dar, să vedem ce proprietăți are acest fruct magic pentru sănătate și beneficiile sale nutritive pentru organism.

Avocado reprezintă un aliment gustos și sănătos, căci poate fi consumat crud, copt, gătit ca sos sau supă, dar și în asociere cu alte alimente.

                                       Iată câteva din beneficiile consumului de avocado:

– Abundența de grăsimi mononesaturate și acidul oleic din avocado ajută la scăderea colesterolului. De asemenea, ajută la reglarea tensiunii arteriale.
– Consumând avocado, veți remarca efecte benefice asupra organismului dvs., protejându-vă și făcându-vă mai rezistenți la viruși și microbi. De asemenea, contribuie la întărirea oaselor și asigură întărirea suprafeței dinților.
– Conținutul de luteină și concentrația de caroteni din avocado vor avea efect deosebit pentru sănătatea ochilor, protejându-i față de pierderea vederii centrale și situațiile neplăcute create de cataractă.
– Consumul de avocado duce la stoparea creșterii și dezvoltării celulelor canceroase, stopând astfel apariția cancerului.
– Datorită conținutului ridicat de grăsimi monosaturate, avocado este unul din cele mai puternice alimente antioxidante. Astfel, veți oferi protecție împotriva bolilor de inimă și a atacurilor de cord/infarct. Cei care mănâncă în mod regulat avocado vor fi feriți de atac cerebral datorită reglării presiunii sângelui.
– Avocado are efect în stoparea mirosului neplăcut al gurii.

              Vă astept săptamâna viitoare cu informaţii despre alt fruct/legumă.

Dumnezeu se descopera prin credinta

E interesant ca lumea (credinciosii) cauta credinta, se roaga pentru credinta si de multe ori sunt dezamagiti ca aceasta credinta nu apare. De asemenea lumea (atat credinciosii cat si ateii), la un moment dat in viata, au cautat sa il descopere pe Dumnezeu, dar nu au reusit toti. Biblia invata un adevar mare cu privire la aceasta descoperire a lui Dumnezu, „Domnul Se descoperea lui Samuel prin Cuvantul Domnului.” (1Sam. 3:21) Tot Biblia invata si cum sa poti avea credinta ca sa poti accepta descoperirea lui Dumnezeu, „astfel, credinta vine in urma auzirii, iar auzirea vine prin Cuvantul lui Hristos.” (Rom. 10:17)
Vrei sa il cunosti si vrei sa crezi, citeste Sola Scriptura